• Ich hatte die beiden zwar beobachtet aber da ich das Cabrio schon habe, wars mir ab nem bestimmten Preis zu teuer...

Glück für dich... :zwinker: :lol:

• Zitat

Original von Der Boxerwagens
    :kill:

Hier kommt der "Stein des Anstoßes" :floet: ...

Scheint irgendwie selten zu sein :keineahnung: .

Diese Farbe war mir als Faltdach nicht bekannt :zwinker: .

Sorry Sven, ab jetzt halte ich mich zurück :zwinker: .

Ab jetzt wird mal wieder gespart :up: .

Nun darfst Du ran :lol: !!!

Dateien

• Blau-1.jpg

(60,05 kB, 116 Mal heruntergeladen, zuletzt: )
    • Blau-2.jpg

(68,42 kB, 116 Mal heruntergeladen, zuletzt: )
    • Blau-3.jpg

(65,27 kB, 117 Mal heruntergeladen, zuletzt: )
    • Blau-4.jpg

(66,14 kB, 113 Mal heruntergeladen, zuletzt: )

Wer den Käfer sucht, der findet :zwinker:!!!

• Contagem de

Zum mittlerweile dritten Mal ist jetzt ein Rallyekäfer bei mir angekommen. Und endlich ist es mal einer mit der kompletten Montur. Oft steht die Nummer nur auf der Fahrerseite und die Fronthaube ist meistens nicht beklebt. Auch fehlen die Sticker auf den Nummernschildtafeln.

Der hier ist endlich mal komplett :freu:

Hi.

Sven, I also bought up to 3 models of Solido grey from Solid.

I have looked at the photo you present, and I see that it still lacks something.

The model that shows Nicki has incorporated in both sides the text "Racing Team".

Unfortunately I have checked that my final model does not wear either. (I have another model donate that if it has).

But there is more. The Solido grey rallye model appears in the Solido 1996 catalog. It also has another adhesive with the number 177 on the plastic roof.

I'm not clear, if in the game of adhesive comes complete always because it is really difficult to find a model with all the stickers (on the ceiling too ???)

Finally, there may be a similar model, but in yellow. It appears in the original Solido catalog the following year, 1997. Identical to grey, but without the focus on the ceiling. I have never seen it for sale, but it also appears in the list of two different sources.

Saludos

Guillermo

• Oh yes, meantime I saw that there´s a "Racing Team"-sticker, too. I haven´t got any catalogues - so I don´t know if there are a adhesive on the rooftop, too. But if the catalogue shows it, it seems to be right.

I know the yellow one, too. Twenty years ago I went to the model shop - sometimes twice a week. There was this yellow rallye version, too - six items...

I was annoyed at the time that I couldn´t bought all These models. I was in Job teaching and had not so much Money to buy every model. Today it´s very difficult to get one...

• Nicki : Ja, ist auch ein Faltdach. Von der Beklebung her identisch mit dem Silberfarbenen - nur eben in gelber Lackierung. Der alte Herr Seitz, der noch heute - mit ich glaube, locker 75Jahren - immernoch jeden Tag in seinem Laden steht (er sagte mal lachend, dass man ihn irgendwann im Sarg da raustragen muss...), glaubt sich zu erinnern, dass es auch einen roten Rallye gab.

@Guillermo: Yes, there were six units in the store when I was there. But I think he had sold some before and maybe he ordered further units later.

This store still exists and sometimes I visit the old man in his shop (I think he´s about 75 but he loves his shop and he will not close it. Once he said, that he only leave it in a coffin...) He remembers all this models and he believe that there was a red Solido rallye, too. :denk: